نمایه نویسندگان

آ

  • آزادنیا، فاطمه مقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 22-29]
  • آقازاده، فاطمه مروری بر شیوه های نوین ارزشیابی در آموزش علوم تجربی [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 46-64]

ا

  • ابراهیم زاده، میترا بررسی تأثیر آموزش پیش‌سازمان‌دهنده‌های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
  • ابراهیمی دباغ، محمد مروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
  • ابراهیمی دباغ، محمد بررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانش‌آموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
  • ابراهیمی قوام، صغری آموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بین‌المللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]
  • احمدآبادی، زهرا روش تدریس حل مسئله در فرآیند باددهی – یادگیری مبحث پیوندیونی درس علوم تجربی دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 1-10]
  • اربابی فر، فاطمه تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-34]
  • اصغری، فاطمه شباهت‌ها و تفاوت‌های نظریه‌های یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و برساخت‌گرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
  • اصغری، فاطمه مزایا و چالش‌های آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
  • اغنیایی، فاطمه اثربخشی آموزش به‌شیوه‌ معکوس بر یادگیری و یادداری علوم تجربی دانش‌آموزان دختر دوره ابتدایی ناحیه دو یزد [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 11-23]
  • افشاری، مجید رویکرد چرخه یادگیری در آموزش علوم [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 12-20]
  • انصاری راد، پرویز تربیت معلم و دلایل ایجاد رشته آموزش علوم تجربی (بایدها و ضرورت ها) [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 47-55]

ب

  • بازوبندی، محمد حسن بررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
  • بازوبندی، محمد حسن تحلیل محتوای بخش زمین شناسی کتاب های علوم تجربی متوسطه اول بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 67-84]
  • باقری یزدی، حسن ‌بررسی تحلیلی ضریب تعامل و میزان پویایی متغیرهای متن، تصاویر و پرسش‌ها در کتاب علوم سال سوم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 41-52]
  • براریان طبری، سپیده مقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 22-29]
  • براهوئی مقدم، احمد تحلیل محتوای بخش علوم زمین کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 53-66]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد آزمایشگاه علوم تجربی در مدارس دوره های اول و دوم متوسطه (شناسایی چالش‌های موجود و ارائه راهکارها) [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 1-12]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد کنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 13-21]
  • براهوئی مقدم، نورمحمد تحلیل محتوای بخش علوم زمین کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 53-66]
  • بشیری، فریبا تربیت معلم و دلایل ایجاد رشته آموزش علوم تجربی (بایدها و ضرورت ها) [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 47-55]

پ

  • پارسائیان، سمیرا ‌بررسی تحلیلی ضریب تعامل و میزان پویایی متغیرهای متن، تصاویر و پرسش‌ها در کتاب علوم سال سوم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 41-52]
  • پاک مهر، حمیده شیوه های آموزش علوم تجربی برای کودکان کم توان ذهنی [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 38-46]
  • پرهیزی، مهدیه بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 62-77]
  • پنق، عبد الحکیم ‌بررسی تحلیلی ضریب تعامل و میزان پویایی متغیرهای متن، تصاویر و پرسش‌ها در کتاب علوم سال سوم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 41-52]

ج

  • جانقربان، ریحانه بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 62-77]
  • جعفری شعار، امیر حسین تحلیل محتوای بخش زمین شناسی کتاب های علوم تجربی متوسطه اول بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 67-84]

چ

  • چندول، رضا تحلیل‌ محتوای‌ کتاب‌ علوم‌ تجربی‌ چهارم‌ ابتدایی (1402-1401) براساس‌ روش‌ ویلیام‌ رومی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 32-40]
  • چیت ساز، مهدی کنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 13-21]

ح

  • حسینی صدر، صمد مطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 28-45]
  • حسینی صدر، صمد بررسی میزان توجه به کاربرد آنالوژی در آموزش شیمی در کتاب‌های درسی شیمی دوره دوم دبیرستان [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 85-96]
  • حکیمیان، مژگان تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی براساس رویکرد سند تحول بنیادین با استفاده از روش پردازش اطلاعاتی آنتروپی‌ شانون [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 21-37]
  • حمیدی زاده، کتایون تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ی متوسطه اول از منظر مولفه های اصلاح الگوی مصرف و تولید [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 41-50]

خ

  • خاتمی، الهام بررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
  • خادمی، سیامک شباهت‌ها و تفاوت‌های نظریه‌های یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و برساخت‌گرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
  • خاکشور، حجت بررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانش‌آموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
  • خان فراشه، مهناز تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی براساس رویکرد سند تحول بنیادین با استفاده از روش پردازش اطلاعاتی آنتروپی‌ شانون [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 21-37]
  • خسروی، زهره تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ی متوسطه اول از منظر مولفه های اصلاح الگوی مصرف و تولید [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 41-50]
  • خوشدل، فاطمه بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 62-77]

د

  • دادخواه، زهرا مروری بر به‌کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]
  • دالوند، رضا تحلیل محتوای بخش زمین شناسی کتاب های علوم تجربی متوسطه اول بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 67-84]
  • دامغانیان، زکیه وارسی محتوی برنامه‌ریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 37-59]
  • دشتی خویدکی، مطهره مروری بر به‌کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]
  • دهقان منشادی، منصور تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی براساس رویکرد سند تحول بنیادین با استفاده از روش پردازش اطلاعاتی آنتروپی‌ شانون [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 21-37]
  • دهقان منشادی، منصور آموزش مفاهیم علوم با استفاده از روش قصه گویی و بررسی اثربخشی آن بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 30-40]

ذ

  • ذوالفقاری، پروانه بررسی تأثیر آموزش پیش‌سازمان‌دهنده‌های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]

ر

  • رحیمی مزرعه شیخ، ایمان مقایسه محتوای کتاب‌های درسی زیست‌شناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 47-61]
  • رشید مایوان، زهرا بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 62-77]
  • رشیدی، پردیس بررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 89-105]

ز

  • زارع صفت، صادق وارسی محتوی برنامه‌ریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 37-59]
  • زیاری، فاطمه وارسی محتوی برنامه‌ریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 37-59]

س

  • سعیدی، علی بررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانش‌آموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
  • سلمانی محمد آبادی، بهاره یادگیری جذاب و اثربخش علوم تجربی برای شاگردان دوره ابتدایی با استفاده از رویکرد پروژه محور (PBL) [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 60-84]
  • سلیمان پور، زینب یادگیری جذاب و اثربخش علوم تجربی برای شاگردان دوره ابتدایی با استفاده از رویکرد پروژه محور (PBL) [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 60-84]
  • سلیمانی، اعظم مزایا و چالش‌های آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
  • سیدکلان، سیدمحمد بهبود طراحی فعالیت‌های یاددهی- یادگیری درس علوم دوره ابتدایی در راستای تحقق شایستگی دانش آموزان با رویکرد برنامه درسی میان رشته‌ای [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 1-18]

ش

  • شفیعی، مرضیه اثربخشی آموزش به‌شیوه‌ معکوس بر یادگیری و یادداری علوم تجربی دانش‌آموزان دختر دوره ابتدایی ناحیه دو یزد [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 11-23]

ص

  • صابری، فاطمه وارسی محتوی برنامه‌ریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 37-59]
  • صادقلو، اسما بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • صالحی سلامی، فرزانه مقایسه محتوای کتاب‌های درسی زیست‌شناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 47-61]
  • صباغان، مریم آموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بین‌المللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]

ظ

ع

  • عروجی، زهره تحلیل محتوای کتاب فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی- فیزیک بر اساس رویکرد ماهیت علم [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 24-36]
  • عزیزی، معصومه شیوه های آموزش علوم تجربی برای کودکان کم توان ذهنی [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 38-46]

ف

  • فاضلی، مهدیه بررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 1-21]
  • فاضلی ناصر آباد، عبدالکریم آموزش و یادگیری زمینه محور با استفاده از راهبردREACT [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 55-65]
  • فتحی، محمدرضا تحلیل محتوای کتاب فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی- فیزیک بر اساس رویکرد ماهیت علم [دوره 2، شماره 7، 1402، صفحه 24-36]
  • فرهومند، افسون تأثیر استفاده از نرم‌افزار شبیه‌ساز آزمایش‌های فیزیک در یادگیری و نحوۀ عملکرد دانش‌آموزان [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-21]
  • فلاح تفتی، سمیه برنامه درسی قصد شده، اجراشده و کسب شده با تأکید بر پیامدهای حاصل از آنها دردرس علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-71]

ق

  • قاسم زاده، داود مطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 28-45]

ک

  • کاشانیان، سارا بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • کریمی، فرهاد یادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
  • کشاورز، الهه آموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بین‌المللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]
  • کشاورز، الهه بررسی بازتاب تصویری آموزه‌های زیست‌محیطی: یک تحلیل محتوای بصری [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 13-27]
  • کشاورز، الهه مقایسه اثربخشی روش تدریس اکتشافی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر انگیزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مفاهیم پایه شیمی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 19-31]
  • کمالی، غلامرضا آموزش و یادگیری زمینه محور با استفاده از راهبردREACT [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 55-65]
  • کمالیان‌فر، احمد مروری بر به‌کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]
  • کهرازهی، مجید کنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 13-21]

گ

  • گرامی، مایده مقایسه اثربخشی روش تدریس اکتشافی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر انگیزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مفاهیم پایه شیمی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 19-31]

م

  • مجدی زاده، محمد مقایسه محتوای کتاب‌های درسی زیست‌شناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 47-61]
  • محمدی، مهتاب تحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‏ های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 65-88]
  • محمدی پور، ناصر تحلیل محتوای کتاب‌ فیزیک 2 دورۀ متوسطه با رویکرد ماهیت علم (پژوهش کیفی) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 38-54]
  • محمودی، مهسا بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • مشک بید، فاطمه بررسی بازتاب تصویری آموزه‌های زیست‌محیطی: یک تحلیل محتوای بصری [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 13-27]
  • معصومی نژاد، رضا بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • منصوری، محبوبه مقایسه اثربخشی روش تدریس اکتشافی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر انگیزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مفاهیم پایه شیمی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 19-31]
  • منوچهری زاده، الهام بررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوش‌های چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 1-12]
  • مهدوی، لطف اله بررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
  • مهدیان، زهرا آموزش مبحث گیاهان با استفاده از اشعار و قصه‌های کودکانه و تأثیر آن بر پیشرفت درسی دانش‌آموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 72-83]
  • میرزاخانی، مجید بررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 1-21]
  • میرصفی، فاطمه مقایسه روش تدریس مشارکتی و روش تدریس سنتی در یادگیری درس زیست شناسی دانش‌آموزان دختر [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 56-64]
  • میرعرب رضی، رضا مقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 22-29]
  • میرمسعودی، فروزان ایجاد علاقه دانش‌آموزان به درس فیزیک: چالشی در انتظار بهبود وضعیت [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 1-11]

ن

  • ناظر دیلمی، سمیه تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-34]
  • نوردی فهادانی، نجوا آموزش مفاهیم علوم با استفاده از روش قصه گویی و بررسی اثربخشی آن بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 30-40]

و

  • وصالی، منصور یادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
  • وصالی، منصور شباهت‌ها و تفاوت‌های نظریه‌های یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و برساخت‌گرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
  • وطن پور، حمید رضا بررسی تأثیر آموزش پیش‌سازمان‌دهنده‌های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
  • وطن پور، حمید رضا بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 62-77]
  • وطن پور، حمید رضا بررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1401، صفحه 89-105]
  • وطن پور، حمید رضا ‌بررسی تحلیلی ضریب تعامل و میزان پویایی متغیرهای متن، تصاویر و پرسش‌ها در کتاب علوم سال سوم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 8، 1402، صفحه 41-52]

ی

  • یزدانخواه، فاطمه مروری بر روشهای نوین میکرو استخراج : مقایسه تکنیک ها و کاربردها [دوره 1، شماره 3، 1401، صفحه 22-46]
  • یعقوبی، رعنا بهبود طراحی فعالیت‌های یاددهی- یادگیری درس علوم دوره ابتدایی در راستای تحقق شایستگی دانش آموزان با رویکرد برنامه درسی میان رشته‌ای [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 1-18]